Instellingen klachtenonderhoud
Instellingen aannemers (crediteuren)
SBI-codes voor aannemers
Als een klacht is ingevoerd in VvEtotaal, kan er een werkbon gemaakt worden waarin een leverancier gevraagd wordt om de klacht te onderzoeken en af te handelen.
Bij het selecteren van deze aannemer wordt de keuzelijst bepaald op basis van de SBI-code (Standaard BedrijfsIndeling): in de keuzelijst voor aannemer worden alleen de leveranciers getoond die de gekozen SBI-code hebben.
Het is dus belangrijk dat u bij de crediteuren de van toepassing zijnde SBI-codes toevoegt.
E-mail crediteur
Om een werkbon te kunnen versturen naar een aannemer, moet er een e-mailadres zijn ingevoerd.
Lay-out van de werkbon
Als beheerder heeft u de mogelijkheid om het uiterlijk van de werkbon zelf te bepalen.
U hebt hierbij controle over:
|
De locatie van specifieke gegevens, bijvoorbeeld de naw-gegevens van de aannemer, zodat deze voor het venster van uw envelop zit.
|
|
De inhoud van de werkbon. Hierbij dient u onderscheid te maken tussen vrije tekst en data-velden die door het systeem in uw vrije tekst worden ingevoegd, bijvoorbeeld de naam van de eigenaar.
|
Voor de losse factuur zijn twee verschillende lay-outs beschikbaar:
|
De handmatige factuur (verkoopnota): deze lay-out kan gekozen worden als de debiteur een bedrag moet betalen aan de VvE.
|
|
De creditnota: deze lay-out kan gekozen worden als de debiteur een bedrag terug ontvangt van de VvE.
|
Op een losse factuur kunnen meerdere factuurregels worden toegevoegd, waarbij de ene regel een schuld van de debiteur kan zijn en de andere regel een tegoed.
Welke lay-out u kiest is daarom afhankelijk van het totaal bedrag van alle factuurregels.
Uiteraard hoeft u de lay-out van de handmatige factuur en de creditnota slechts eenmalig in te stellen. Indien gewenst kunt u een lay-out kopiƫren van de ene VvE naar de andere.
Voor een beschrijving van aanpassen van de lay-out van de losse factuur, zie Templates.
Status melding
Bij iedere klacht kan de status van de klacht worden vastgelegd.
Hiermee kunt u de voortgang van de afhandeling van de klacht monitoren en ook aan de eigenaren tonen.
U kunt zelf bepalen welke statussen u wilt gebruiken.
Actie
Om een status in te voeren:
|
Ga naar beheerder-meldingen
![]() |
|
Klik vervolgens rechtsboven op tabel status en voer voor de gewenste statussen de volgende gegevens in:
|
|
status
De omschrijving van de status.
Zorg dat er altijd een status 'afgerond' is. Hiermee wordt namelijk in het overzichtsscherm bepaald dat een melding niet getoond wordt in het filter 'openstaand'.
|
|
niet voor eigenaar
Als u dit veld aanvinkt, worden klachten met deze status niet getoond in het overzicht dat met de eigenaren wordt gedeeld (zie: Overzicht meldingen).
|